måndag 6 maj 2013

Det drar ihop sig.

Nu verkar det som att allt börjar flyta igen, allt är egentligen avklarat förutom min examen i Tönsberg som är nu i slutet på denna månaden.
Annars väntar jag bara på att jag ska få in alla grejerna.
Allt jag fått genom ITC väntar jag på fortfarande VHF-kurs, traverskort, anhuker (typ slingning lastning) m.m

Däremot har jag redan fått mitt kort från Falck Nutec, dvs kan egentligen börja jobba offshore närhelst jag önskar då säkerhetskursen är avklarad.

Sen har vi min Backup plan ;)
Har även under denna tid läst upp mina svetskunskaper och är snart IW-svetsare, står för international welder.
Tror jag är det redan fast jag har ett svetsprov kvar att lägga.

Listan på saker jag tagit i form av certifikat och utbildningar under detta halvåret kan göras lång faktum är att jag börjar få svårt att se vad jag mer kan tänkas behöva med dom två yrkesinriktningar jag valt.

Alla leder offshore iaf ;) vilket var planen från början, antingen som svetsare offshore eller som oljearbetare det sistnämnda är just nu mest lockande men svets är fan inte dåligt det heller.

Det roliga är att innan jag ens fått mitt IW diplom i näven så börjar folk ringa efter mig.
Har tackat ja till ett uppdrag i Halmstad där jag ska svetsa rostfria produkter till sjukvården.
(ja det är lite krav på det)

Det är kanske inte det jobbet som jag ser i horisonten men detta kan jag göra fram till dess.
menar antingen det eller får jag rulla tummarna tills alla certen kommer i brevlådan.

Nu börjar allvaret så att säga mitt CV måste få en rejäl uppdatering när certen ramlar in.
Måste definitivt köpa mig en pendlarbil, Audin är hur go som helst att köra och motorstyrkan gör att hon är riktigt rolig, sen skadar ju inte konstant fyrhjulsdrift heller.
Men tyvärr är hon lite för dyr i drift för att pendla med.

Och pendla kommer jag nog få göra en hel del framöver.
Så det är mycket omställning nu, från att gå från jobb i ens direkta närhet till att nu pendla långa sträckor till jobb för att inte tala om när man kommer sig offshore.

Med tanke på att folk har börjat ringa redan innan mina cert är hemma så ser jag verkligen fram emot när jag får hem certen och uppdaterat mitt cv.

Nu är det nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar